Zwanger?

Zwangerschapsyoga

Whiehoee….je bent zwanger!! Een hele bijzondere tijd, wat veel met je doet! En of je nu veel of weinig puf hebt, bewegen tijdens je zwangerschap is belangrijk en ook heerlijk! Tijdens zwangerschapsyoga focus je op de ademhaling, bewust beweging, een combinatie van ontspanning en zeker ook kracht, met uiteindelijk natuurlijk een heerlijke eindontspanning.

De meeste vrouwen starten tussen de 12e & 16e week met zwangerschapsyoga. Later instromen is natuurlijk altijd mogelijk, heel veel eerder starten wordt niet geadviseerd. Zwangerschapsyoga staat op het reguliere rooster en kun je wekelijks volgen op donderdagavond van 18:45-19:45 uur. Je kunt gebruik maken van een proefles | losse les | 10-rittenkaart. Mocht je aan het einde lessen overhouden, dan blijven deze op je account staan voor na je zwangerschap (mail me hier tijdig over, zodat ik het op je account kan wijzigen – metlisanne@gmail.com)

Inhoud van de les

We starten de les met de focus op de houding en ademhaling in zit. Daarna komen we in beweging, waarbij we de ademhaling aan een beweging koppelen. Gevolgd door staande en zittende houdingen. Het laatste onderdeel is opnieuw focus op de ademhaling, oefeningen bekkenbodemspier en een eindontspanning.

Het doel van de les is bewust bewegen, waarbij je het hele lichaam meeneemt. Zeker tijdens de zwangerschap is het zo belangrijk om te luisteren naar je lichaam, je grenzen te (h)erkennen. Je krijgt veel verschillende opties, waardoor je iedere houding aan kunt passen. Naast het bewegen (aanspanning) is de focus op de houding en de ademhaling (ontspanning) een belangrijk deel van de les. Je mag zeker het gevoel hebben dat je iets doet/beweegt, maar de ontspanning is dus net zo belangrijk 🙂 Ervaring met yoga is niet nodig!

Ben jij ondertussen razend enthousiast of wil je er nog graag meer over weten? Mail of bel me dan gerust! metlisanne@gmail.com / 06-12903889. Het aanschaffen en inschrijven van de lessen gaat via een online inschrijfsysteem Momoyoga. Sandra Botman geeft deze les iedere donderdagavond!


Recensie deelneemster Zwangerschapsyoga 2018:
“Zwangerschapsyoga was voor mij een heel goede ervaring. Het gaf mij een rustpunt in de week voor fysieke en mentale ontspanning naast een zware baan. Het behouden van focus, het controleren van je ademhaling en ‘loslaten’ waren een enorme steun tijdens de bevalling. Het heeft mij geholpen om kalm en rustig te blijven, omdat het een basis vormde waarop ik altijd kon terugvallen. Lisanne geeft erg goede begeleiding aan alle deelnemers – zoals ook bij alle andere lessen – en weet goed wat wel en niet meer goed gaat voor zwangere vrouwen. Ze benadert iedereen individueel en geeft hulp waar dat nodig en gewenst is. Deze ‘cursus’ zou ik aan alle zwangeren willen aanraden!”