Zwanger?

Zwangerschapsyoga

Whiehoee….je bent zwanger!! Een hele bijzondere tijd, wat veel met je doet! En of je nu veel of weinig puf hebt, bewegen tijdens je zwangerschap is belangrijk en ook heerlijk! Tijdens zwangerschapsyoga focus je op de ademhaling, bewust beweging, een combinatie van ontspanning en zeker ook kracht, met uiteindelijk natuurlijk een heerlijke eindontspanning.

De meeste vrouwen starten tussen de 12e & 16e week met zwangerschapsyoga. Later instromen is natuurlijk altijd mogelijk, heel veel eerder starten wordt niet geadviseerd. Zwangerschapsyoga staat op het reguliere rooster en kun je wekelijks volgen op woensdagavond van 17:30-18:30 uur. Je kunt gebruik maken van een proefles | losse les | 10-rittenkaart. Mocht je aan het einde lessen overhouden, dan blijven deze op je account staan voor na je zwangerschap.

Woensdagavond 17:30-18:30 uur | Zwangerschapsyoga 

Inhoud van de les

We starten de les met de focus op de houding en ademhaling in zit. Daarna komen we in beweging, waarbij we de ademhaling aan een beweging koppelen. Gevolgd door staande en zittende houdingen. Het laatste onderdeel is opnieuw focus op de ademhaling, aan- en ontspannen bekkenbodemspier en een eindontspanning.

Het doel van de les is bewust bewegen, waarbij je het hele lichaam meeneemt. Zeker tijdens de zwangerschap is het zo belangrijk om te luisteren naar je lichaam, je grenzen te (h)erkennen. Je krijgt veel verschillende opties, waardoor je iedere houding aan kunt passen. Naast het bewegen (aanspanning) is de focus op de houding en de ademhaling (ontspanning) een belangrijk deel van de les. Je mag zeker het gevoel hebben dat je iets doet/beweegt, maar de ontspanning is dus net zo belangrijk 🙂 Ervaring met yoga is niet nodig!

Ben jij ondertussen razend enthousiast of wil je er nog graag meer over weten? Mail of bel me dan gerust! metlisanne@gmail.com / 06-12903889.
Het aanschaffen en inschrijven van de lessen gaat via een online inschrijfsysteem. Via de mail krijg je hier extra informatie over.